måndag 13 juli 2009

The Secret









H
ar jag letat efter i lite över 1 år men kommit över den först nu.

Det är en bok som handlar om tron på attraktionslagen
-som går ut på att vi själva styr allt som händer i våra liv.

Att våra tankar är det leder oss till att ha "bra" eller "dåliga" liv.
Att vi ganska enkelt förklarat kan Beställa vad vi vill ha utav våra liv.
Vi behöver inte tänka på hur utan bara att vi vill. Och så blir det levererat.
Egentligen en ganska materialistisk tro, men alla önskar ju inte saker.

Att tänka på hur vi inte vill ha det i våra liv är enligt The Secret det största felet vi gör.
Genom att istället föreställa oss allt som vi VILL ha och i tankarna redan ha det så gör attraktionslagen att vi får det.
Vi utstrålar viljan att få det vi vill ha.

Jag har som sagt inte kommit över boken ännu, och har väl känt att den kostat lite för mycket att gå och köpa när jag inte riktigt visste om den skulle vara värd det.
Filmen tittade jag på imorse. Och den är underbar.
Jag satt med gåshud över hela kroppen och nu så här efteråt känns det som att en tyngd lyfts från mina axlar.

För att få lite mer hum om vad den handlar om kika in på youtube och sök - The Secret.

Jag är frälst!!

Linda

1 kommentar:

  1. Hej hej,

    du undrade över presentpappret på Clas Ohlson - det är vanligt papper, inte klister på baksidan.

    Kram Mia

    SvaraRadera