tisdag 14 juli 2009

Hallen

Nya huset är ett sutteräng hus.
Vilket innebär att vi får 2
ingångar.
Den ena med en stor underbar
hall och den andra utgången ligger i anslutning till trappan som leder upp till andra våningen.
Där planerar jag att ha ute jackorna som används när vi är ute och röjer i trädgården.





Så i 30 års present fick jag av mina föräldrar bland annat denna hatthylla.
Som jag önskade så fort jag visste att huset var vårt.
Den kommer passa fin fint in där.
En ganska liten och nätt hatthylla.
Tanken är att det då hänger mindre "skit" på den än på en vanlig stor hatthylla.
Nu är det gardiner och annat smått och gott som skall planeras.


Har suttit och diskuterat möbleringen lite här hemma. Som det verkar nu kommer matbordet vi har nu att hamna framför den öppna spisen så vi kan ha bjudningar som vanligt men nu med mera plats. En förlängning till matbordet skall införskaffas.
Nya stolar står redan i förrådet och väntar på att packas upp.

På blomsterlandet gjorde jag ett riktigt kap för någon
vecka sedan.
Mer om det en annan dag.


♥ Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar