lördag 11 juli 2009

Lördagsmorgon

Som dom flesta lördagsmornar sitter jag bänkad framför datorn så länge som jag kan med en kopp kaffe eller 3. Och läser bloggar.
Kikar in hos mina vanliga bloggar och letar efter nya gobitar.

En blogg som jag läser lite sporadiskt så där är Alfridas Hem .
Jag glömmer dock alltid av att lägga till henne på min lista över bloggar.

Denna morgon (medans T,S och K sover gott och M tittar på tv) hittade jag I Ett Litet Hus en helt fantastisk blogg som redan nu inspirerar mig inför flytten.

Numera har jag 1 projekt som skall vara framtills vi flyttat.
Att ordna en planeringsbok - där jag skall skriva ner alla projekt som jag kommer på.
Risken är annars ganska så stor att jag minns att jag hade en ide om något men vad kommer jag att glömma.

Idag blir det oxå som vanligt en tur till lokala loppisen tillsammans med mor min. Sista lördagen innan dom stänger för semester och öppnar i Augusti igen.
Sen ska vi hem för att rensa på vinden. Packningen måste börja lite smått där uppe. Tanken var ju innan att vi skulle göra ett hyllsystem osv för att förvaringen skulle bli så smidig som möjligt för oss. Men eftersom vinden är en kallvind har planerna legat på is tills värmen kom.

När värmen väl kom kom oxå tankarna om att flytta. Så ni kan ju tänka er hur det blev!

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar