fredag 24 december 2010

Uppkrupen i Soffan

Julaftons kväll.
Jag sitter uppkrupen i soffan efter en något så när intensiv dag.
Myser i min nya Odd Molly/ Chill Norway look a like mysdräkt i velour som jag fått från barnen ;-)
Min egna present från mig själv vill säga..

Haha en sådan måste man ju unna sig varje år!!

Dagen har tillbringats hemma hos mina föräldrar efter en grötfrukost hemma med syster yster och hennes familj.
Lite rotig morgon då vi inte hade en aning om vi skulle kunna fira julafton så som planerat.
Shola började kräkas i går kväll. Vi som var hundra på att det var över.
Maken kände sig oxå konstig. Och imorse var det kusinen Kimberlys tur.

Vi misstänker dock att det inte var vinterkräksjukan utan dålig mat som dom ätit när dom varit ute på stan igår.
Mitt att göra nästa vecka blir att ringa och anmäla detta. Så fruktansvärt att folk går och jobbar när dom är sjuka eller har sjuk familj.

Det blev endå till att åka till mamma och pappa och fira några timmar där.
Ätit gott, varit med familjen, träffat tomten och hans nisse som fick följa med i år.
Sen kände Shola att hon ville åka hem.
Småttingarna stannade hos mormor och morfar , både för att vi skulle få tid med sholsan själva men oxå så jag hinner måla om Miltons nya säng och kanske organisera om inne på deras rum.

Morgondagen blir en slappis i sängen. Lyckas jag ska jag försöka dra med mig maken och Shola ut på lite mellandagsrea!!
Tror ni jag lyckas..

Det återstår att se.

Nu ska jag gå från ihopkrupen till ihopkurad med en filt och min nya fin fina kokbok som jag fick från maken!



Hoppas ni får en fantastisk fortsättning på julhelgen.
Nu ska här mysar och återkurera hals som bränner utav sjutton!

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar