lördag 18 december 2010

Tystnad råder

                                                                                       Flaggan för karantän

Inte många dagar kvar till jul.
Känns super knasigt att tiden gått så himla fort och att om 6 dagar kommer tomten på besök.
Självklart har ju vi då , eftersom vi absolut inte har nåt annat att lägga tiden på , dragit på oss kräksjukan.
Märkte i förrgår kväll att Thean var lite varm.
Men mådde inte alls dåligt, och eftersom Sholas klass hade julavslutning med föräldrarna och lucia tåg - där våran älskade Shola var lucia, så var vi ju tvugna att gå!!


Igår vaknade både Milton och Thea med högfeber. Milton var självklart den som blev värst.
Låg med feberfrossa och ont i mu nen. Idag mycket bättre!

Istället åkte jag på vinterkräksjukan - vilket jag misstänker att Thean har en släng av oxå, men på henne har det satt sig i magen.
Har legat totalt avdäckad hela dagen.Först pga kräkningarna, sen fick jag feber och frossa så som Milo man.
Lite piller och några timmar senare mår jag grymt mycket bättre. Inte frisk men inte det lik jag var i morses.

Nu blir dom sista dagarna innan jul till att sanera hus och hem från kräksjukebakterier så vi kan ha gäster som kommer på onsdag, sedan Miltons 3 års kalas och sist men inte minst fira julafton så som vi planerat!

Just nu trots orkelöshet så är det sofföverdragen som får sig en tvätt.
Sen blir det fortsatt slappande i soffan och förhoppningar om att ingen mer i familjen blir dåliga - med 48 timmars regeln kollapsar hela veckans planer iså fall.

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar