måndag 6 december 2010

Röda strutar och mini julgranskulor


Lite så här ser det ut i vårat stora rum nu inför jul.
Lite blandad kompott både i material och färger.
Mina favorit mini julgranskulor åker fram varje jul.
Gjorda i glas och inte så lämpliga när det gäller barn som spelar fotboll och matar hunden med allt.
Vet inte hur många av mina kulor som gått sönder dom senaste dagarna!!

Min fina röda strut har fått ta plats även i år. Dock funderar den på att gå i pension till nästa jul.
Då den strör och tappar både röda bär och blad så fort man tittar på den.

Grannen var här och fikade med sina barn för ett par dagar sedan och skulle samla julinspiration hemma hos Linda.
Just den röda struten kom på tal.

Förklaringen till dottern som undrade vad vi pratade om blev
- den där röda snoppen där borta, Visst är den fin!!

Stackars barn ;-)
Hoppas hon inte får någon skev bild på den manliga organet.
Hade jag sett en med röda bär och blad hade jag blivit ganska så nojjig.
Möjligtvis en std som gått för långt.

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar