söndag 12 december 2010

Mayday




3dje advent.
Lite mer än 1  vecka kvar tills våran älskade Milton fyller hela 3 år.
Vart har tiden tagit vägen??
Det är en fråga jag ställer ganska ofta...

Just denna söndag sitter jag med en oerhörd mental förberedning.
I veckan som var fick jag ett samtal från företaget som jag varit på anställningsintervju hos.
Tyvärr hade tjänsten jag sökt gått till en annan.
Men dom ville erbjuda mig ett annat!!

Vad säger man då??
Nää tack ?!?

Tror inte det...
Glad i hågen tackade jag ja och imorgon börjar inskolningen ;-)
Nästan så det känns som det. Kanske eller rättare sagt för mycket mamma ledighet som gör att allt känns som det har med barn och inskolning att göra.
Men en uppvärmning för när jag skall klara mig själv på platsen som jag skall vara på.

Företaget som jag kommer att börja på är ett bemanningsföretag som heter ISS Mayday.
Känns riktigt spännande att äntligen få komma ut och jobba med det som jag utbildat mig inom precis innan Milton man föddes.
Känns ganska lugnt egentligen, inte nervigt eller konstig.
Förutom det faktum som alltid ställer till det för det kvinnliga könet.

What to wear, What to wear, What to wear!!!

Och det faktum att hunden åt upp nagelfilen under veckan så filningen av naglarna och sedan målningen är väl bara att glömma och klippa ner klorna!!

Nu ska jag natta siste ungen.
Och sen ...
Förbereda mig!

Wish me luck.

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar