fredag 15 oktober 2010

Nä usch och fy..

Vilken fruktansvärd bloggtorka jag haft /har igen.
Satt mig flera gånger denna veckan för att pilla ner lite ord om vad som händer och sker här hemma. Slutar med att jag tänker - äh det fixar jag sen. Och så blir det inte så mycket mer!

Men förhoppningsvis kommer jag till publicera knappen idag!
Helt plötsligt slog en nysattack mig och jag känner mig trött i både kropp och själ.
Hoppas verkligen inte att det är en förkylning på gång.

Kom till dagis idag och då satt dom där kära lapparna uppsatta igen - kräksjuka pågår!!
Eller vad det nu står.
Bläk urk fy ..
Inte igen. Det är andra gången på dagis sedan Augusti.

Vill verkligen inte ha hem det.
Och definitivt inte denna veckan- Då jag och Shola skall åka på tjejtur till Eskilstuna på fredag för att hälsa på fröken P och vara med och fira lilltjejen Matilda som fyller 1 snart!

Häromdagen var Milo man och jag iväg till läkaren. Milo för att kolla upp hans smärtgräns som är väldigt väldigt hög. Och jag för påfyllning av mediciner och allmänt sjukdomssnack.
Kom hem med nyheterna om en stundande operation.
Visade sig att värken som jag har i handen (och haft i över 1 år) visst var karpaltunnelsyndrom...
Hmm ja men så det kan gå när man tror sig veta vad det beror på och ställer diagnosen själv.
Jag som var så säker på att det hade med min psoriasis artrit att göra.

Nu blir det till att kanske försöka låta bli att leka Dr Linda och gå till en med  utbildning istället när det är nåt som inte känns som det skall!!

Oktobermånad är snart slut och det känns verkligen som att tiden bara springer iväg.
Snart November månad och det märks.
Minus grader på morgonen. Frost på bilrutorna, vinterjackor osv osv.
Så nu anser jag att det börjar bli ok att låta jultankarna invadera tankarna. ;-)
Här funderas och tänks på hur jag vill ha det.
På delad plats som projekt nr 1 kommer att sy nya gardiner till kök och storarum, samt att fixa iordning almenacka till barnen.
Längre än så har jag nog inte tänkt.
Eller jo dethar jag väl egentligen. Men det vågar jag väl knappast erkänna här då jag blir dumförklarad ;-)

Nu blir det nattning av älskade sonen.
Och sedan en varmfilt, kaffe, tända ljus och förhoppningsvis idol om jag inte däckar.

Ha en underbar fredags kväll.

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar