lördag 16 oktober 2010

Årets sista hopp?





Sitter med en  flaska Black Tower "Rivaner" och tar mig ett glas eller 2 denna underbara lördags kväll.
En helt underbar dag som började med -4,2 grader, levande ljus och en massa kaffe för att få upp värmen både i kroppen och huset!
En strålande dag med solsken, frost, höstvindar/vintervindar - ja idag har det vart riktigt blandat väder.

Efter en tidig middag tog jag och maken på oss och små grisarna och gick ut på baksidan för årets sista gräsklipperi.
Det första jag gjorde var att ramla i backen och vricka till foten...
Maken reagera inte ens då jag gör klumpigheter mest hela tiden!!

Barnen hoppa lite studsmatta, förmodligen årets sista det med.
Och Thean visade stolt upp att hon minsann kan gå ner för trappor helt själv!

Veckan blir någorlunda kort denna veckan, packa för mig och Shola, bilen skall in på lagning först och på fredag åker jag och Sholan iväg, medans maken är hemma med småttingarna.

Nu blir det en kopp kaffe och ev sy en stund om jag inte hittar nåt roligt på tv.

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar