lördag 23 oktober 2010

Lördagskväll i Eskilstuna

Sitter med bästa Fröken P och hennes familj i deras nya fina storarum i Eskilstuna.
Magen håller på att smälta en massa Thai mat och en kopp kaffe står på bordet framför mig..
Barnen - P och Ms - sover och jag mesta avnjuter sista kvällen med tystnad och längtan efter mina egna små skrikhalsar och min älskade make.

Skönt har det varit att få 2 dagar utan bajs blöjor, tankar på mat, nattning osv.
Men det skall bli så otroligt mysigt att komma hem till mina hjärtan och bara få kramas!!

Märker när jag läser runt på mina bloggar att det är fler än jag som börjar längta efter julen.
Jag är nästa redo att börja dra fram gardiner, pynta med mossa osv men så kommer det sunda förnuftet in och säger - STOP! Annars har du tröttnat innan 24e dec...

Iställer kikar vi på julklappar, adventspresenter och framför allt makens födelsedags present!!

Helgen har ju inneburit födelsedags firande för fina Matilda som blir 1år på Måndag,
En underbar söt liten docka med sina isblå ögon och näsrynkande skratt.
Försökte fånga henne på bild med första tårtbiten i munnen.
Självklart dog batteriet på kameran.
Åh jag skulle laddat den igår när jag tänkte på det!

Dockan fick sig en vintertröja och en väska inför dagis starten.
Ett par månader som det får ligga på vänt men förhoppningsvis blir det lika uppskattat endå.
Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar