måndag 9 maj 2011

Hey Woman, I think you left your panties in my kitchen!

Här hemma har solen och värmen tagit över livet.
Inte mycket tid eller lust för bloggandet tyvärr. 
Men det är som det brukar vara på våren och sommaren.


Allt tid lägges till att vara ute och pyssla i trädgården, fika med barnen, leka i sandlådan osv osv.
Och så har den riktiga vårstädar känslan tagit över min kropp.
Förråd rensas,kläder i massor har gått till välgörenhet och mer kommer det att bli.


Just denna helgen har vi fixat med köket.
Jag bestämde mig i förra veckan för en minimakeover i köket.
Har sedan vi flyttat hit bytt köksbord 3 ggr men aldrig riktigt känt mig nöjd.
I veckan snubblade jag in på en loppis i området och hittade inte bara 1 bord som jag tyckte om utan 2.
Har tänkt, planerat, tänkt, besökt andra loppisar för att se om jag skulle hitta nåt annat, tänkt lite till och igår slog jag till.


1 stycke bord och 2 underbara stolar fick flytta in.
Eftersom äldsta dottern hatar loppisar (som jag nämnt innan) så måste allt klorinas flera ggr innan hon rör vid grejorna.
Så nu är det gjort. Stolarna har fått ny klädsel och skall klorinas ikväll eller imorgon när barnen är på dagis.


 Före
 Efter



Ett par blockljus med underbar doft och ljuvlig färg, pelargon och ljusfat införskaffade till det nya bordet.


Som jag trivs med mitt nya kök!


Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar