måndag 12 april 2010

Så tyst!

Oj så tyst det varit i bloggen ett par dagar nu.
All ledig tid har gått till påtande i trädgården och fixeri med tvättstugan.
Med 3 barn hemma har tvättstugan tagit lite längre tid än vad jag ville.
Jag har ju märkt att jag absolut inte skulle klara av en större renovering -typ kökbyte eller liknande.
Skulle få krupp!

Nu sitter förvaringen på plats iallefall.
Ett par tvättar har redan gått.Överraskningen som jag fick av maken var en ny tvättmaskin!



















Så glad jag blev.
Fin, energisnål, lite vattenåtgång och en massa lull lull.
Att man kan bli så glad över lite elektronik. Snabb är den oxå ;-)

Resterande tid här hemma har gått åt till påtande i trädgården.
Oljat utemöbler, planterat lite blommor.
Mätt ut platsen där grusgången skall gå.

Och idag klipp ner alla rosor som fanns här när vi köpte huset.
Rosorna skall få bo kvar.
Men byta plats och få riktigt jord och en massa näring.
Så misskötta som dom var så får jag riskera att dom dör på kuppen och jag får köpa nya.
Men å andra sidan, har jag riktig tur så kommer dom ur beskärningen mycket starkare, friskare och framför allt vackrare.

Folk säger att det skall komma mer snö.
Men jag vill slå ett slag för våren idag.
Hos oss har den kommit för att stanna.
Så de så!!!

Kram Linda

1 kommentar: