fredag 30 april 2010

3 tänder på 3 veckor

Största dottern verkar ha haft en riktig tandlossar tid det senaste.
Sprungit fram och tillbaka till tandläkaren som alla besök resulterat i att dra ut tänder.
Härrom kvällen hörde jag henne låta från badrummet och trodde i min enfald att ungen grät.
Öppnar dörren för att se vad som hänt.

Blodet bara rinner ur munnen på henne.
Då ser jag att hon skrattar.Massor!

Ytterligare en tand som var på väg ut.
Och en unge som aldrig klarat blod i hela sitt liv står plötsligt och skrattar när det bara rinner ur munnen på henne!!
Knäppgök..

Denna knäppgöken blir 10 på söndag.
Och det känns helt seriöst som att hon föddes igår.
Mamman har lite ångest och undrar vart tiden har tagit vägen.
Lite, Liiite åldersnojja kommer nog oxå smygandes.
Tills jag på minner mig själv om att 3 barn innan 30 är ganska bra jobbat.
Väldigt bra om du frågar mig när jag är på gott humör ;-)

Nu ska kvällen gå i sömnadenstecken.
Sista kudden till utemöblerna skall bli klar och jag ska börja med mörkläggningsgardiner till minstingarnas och vårat sovrum.

Ha en alldeles underbar fredagskväll och helg.
Jag blir förmodligen lika frånvarande under veckan som kommer om jag inte får mig ett flög.
Som faktiskt ibland händer.
Väldigt sällan dock, MEN det händer !

♥ Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar