söndag 25 oktober 2009

Myshörna i Milton och Theas rum

Utanför duggar regnet. Aldrig har jag känt mig så tillfreds och njöd med tillvaron som nu. Även om det regnar.

Då huset fortfarande är i ständigt kaos och saker/möbler flyttas från höger till vänster titt som tätt blir det väldigt lätt att tappa bort saker.

Jag har fotat här hemma för att kunna blogga om framgångarna som sker, men då datorn fått bytt rum och våning har jag inte förrens idag hittat sladden till kameran och skriva ett efterlängtat inlägg..

Märker ju själv att jag blir lite smått irriterad på hon den där som ska skriva i WhittOchCharmigt ;-)
Jag lovar här med mig själv en bättring.
Trots att jag känner i både hjärtat och själen att jag nog tar mig vatten över huvudet.
Men bloggningen är ju en sorts terapi, jag får utlopp för lite extra energi, jag kan byta tankar och funderingar med likasinnade och inte bara med maken som suckar och skakar på huvudet.

Fast just idag fick nog både han och jag oss en uppenbarelse. Jag - att tankeöverföring fungerar. Han - att vitt faktiskt börjar växa på honom oxå.

Berättar med om det imorgon!

Nu över till dagens inlägg.

Barnens rum är ju klart, men allt som oftast i ett ständigt kaos där med. Milton har upptäckt kritorna och allt fantastiskt som man kan göra med dom - tugga på dom, måla på väggarna, mattan, soffan, Lillasyster, katten - ja helt enkelt allt som kommer i hans väg.
Att som mamma hinna efter med både ajabajandet och trasan är ibland omöjligt.

Tillräckligt tid har det dock funnits för att fota deras myshörna i rummet med lekspåket som jag köpte när Milton var ett halv år om jag inte minns fel.






Tanken var ju att rummet skulle få samma färg som det hade i Göteborg. Men just den färgen var slut när vi var och handlade och jag valde näst bästa färg. Den var dock otroligt rogivande och mamman trivs som fisken i vattnet i barnens rum, trots bristen på kritvita väggar. Och barnen verkar trivas fantastiskt bra dom med.


♥ Linda

1 kommentar: