fredag 2 oktober 2009

Bäddsoffan blev stulen

Innan vi flyttade in satt vi och planerade hur vi skulle ha det i dom olika rummen.
 Vart gästerna skulle få sova nu i början innan gäststugan är byggd osv.


Ett önskemål från min sida var att köpa några bäddsoffor - en till barnens rum och en till gästrummet/arbetsrummet.


Medan kartongerna har fyllt upp gästrummet har soffan fått stå i dotterns rum.
Hon tyckte att det var ok så länge.
Då kunde även bästa tjejkompisen sova där när hon kom på besök.


I förra veckan började dottern själv att sova i bäddsoffan istället för sin säng som hon prompt skulle ha på sitt rum.


I förrgår kom hon och sa
- Jag behåller soffan på mitt rum. Sängen kan stå i gästrummet och saknar jag den så kan jag gå in dit och lägga mig!!


Ungen snodde soffan rakt framför ögonen på mig!














Nu efter ett par dagars funderande om det funkar med en sängbotten till gästerna istället så känner jag att det får väl duga.
Tanken när vi köpte dom var ju att den skulle stå mot väggen när man precis kommer in i rummet.
Nu visade det sig att väggen är 15 cm för kort!!


Och hela rummet fallerade.
Ev blir det en ny bäddsodda in dit och då den som jag ville haft från början.
Men så länge får gästerna sova i sängen.


Linda

1 kommentar:

  1. Ja när man har barn så blir det helt plötsligt de som bestämmer!
    Ha en jätte bra dag!

    SvaraRadera