fredag 16 oktober 2009

Fredag

Nu har nästan en vecka passerat sedan söndagens tråkigheter och jag har väl inte riktigt känt att jag har haft motivationen att varken blogga eller fota det som skett under veckan.
Jag har äntligen fått lite extra kraft till att ta itu med saker hemma.

Som jag beklagat mig om innan så tar det lite extra lång tid att fixa iordning allt med 3 barn som avlöser varandra i gråt, mat, kärlek och prat.
Men jag tar tillfället i akt så fort jag får en möjlighet.


Alltid lika roligt att komma in och hitta kommentarer från nya bloggerskor.
Jag får alltid ett stort leende över läpparna när jag hittar ett nytt namn på kommentarerna.


Sonen har fått gå och lägga sig för morgontuppluren och Thea avlöste honom så fint.
Idag står tvätt stugan på schemat. Att rydda upp där inne.
Tvätten är avklarad och undanstoppad, för första gången sedan vi flyttade in som tvättstugan är nästan (bara nästan) helt tom på tvätt.


Hade velat ha ett ordentligt hyllsystem där inne så man kan komma iordning ordentligt.
Funderar på om blocket kanske har några köksskåps anordningar ?
Vad har ni för skåp i era tvättstugor?
Hur har ni löst handdukar, lakan osv. Ligger det i tvättstugan när det är tvättat eller i ett annat rum?

Försöker komma på vad som skulle underlätta här hemma och hur många skåp man skulle tänkas behöva ha?

Först kanske jag skulle skaffa mig en tvättkorg eller 2.
Ni kan ju tänka er hur det ser ut med tvätt för 5 personer i tvättstugan utan tvättkorgar..



Linda

1 kommentar:

  1. Tack för din goa komme ntar hos mig. Det är sp kul att få veta vilka ni är som läser.

    Vad råkigt att läsa vad som hänt eran älskade Wilma, vad är det för idiot som kök på en katt och sen inte stannar och kontaktar familjen. Usch.

    Kram på er.
    Marit

    SvaraRadera