tisdag 12 juli 2011

Spännande Känsla

Ett pirr infinner sig numera dagligen i min mage.
Vi (maken, jag dikterar mest) har börjar med barnens nya sovrum.
Möbler som stått där inne är numera sålda på den ökända sidan Blocket
Kartonger fylls med grejor, påsar med skit slängs. Gud så skönt det är att kunna sortera samtidigt och göra sig av med en massa bråte.



 Fula träfärgade dörrar målas vita.
En förväntansfull son som börjat förstå att detta snart kommer att bli det nya tillhållet.
I flera dagar har han gått in i rummet med ett jätte leende - jag är pappan, detta är mitt rum och jag vill vara i fred.
Undra vem han fått det ifrån ;-)


Som det anas på bilderna är Theans halva av rummet tapetserat, listerna är målade till 90 % i rummet och dörrarna har ikväll fått sin andra strykning.
Plus en möbel som skiftat färg.
Det går verkligen framåt och alla som är stora nog att förstå vad som ska ske är väldigt väldigt glada.
Shola räknar dagarna tills hon får ta över nattningen av lilla syster.


Ja detta skall nog bli riktigt lyckat.
Bara maken orkar med. Staketet har ju hux flux flugit upp oxå.
Tack älsklingen!


Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar