söndag 12 juni 2011

För ett otränat öga

Som mitt!
Kan det här se ut som en massa ogräs...
Och ja det gör det faktiskt. Hade jag inte vetat vad jag sått så hade jag rensat bort ogräset och kastat det. 

Nu är det guld värt och något som jag väntat ett par månader på.
Nämligen både blå och vit lavendel.
Dock är jag lite skeptisk till om det verkligen är min lavendel som vuxit såpass - eller om det blåst i nåt annat fröigt i jorden och tagit död på mina lavendelfrön.
Jag får väl helt enkelt ge mig till tåls och vänta ett par veckor till innan jag kan bekräfta vad det är. 


Nu har vissa utav plantorna fått byta bo. Från cirkeln mitt på gräsmattan till en ny grävd rabatt intill huset.
 Innan
Efter

Jorden blev uppluckrad och blandad med sand. Trots att ingenting var planterat i jorden när jag tog bilderna så kändes det så mycket fräschare och finare på en gång.

Nu har som sagt vissa plantor fått flytta dit i hopp och tro om att det är lavendel som växer sig stor och fin!
Åh så lycklig jag kommer att bli då.

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar