måndag 13 juni 2011

Aldrig mer

Till frukost äter jag allra helst en skål med Kellogs K Special - helst den med bär.
En perfekt start på morgonen.
Enda nackdelen är att den hela tiden stiger i pris. Mängden är den samma. 
Att hela tiden betala mer och mer känns väl så där roligt så då börjar ögonen vandra efter billigare, men lika goda alternativ.

 Denna gången provade vi Willys Havrekuddar med Jordgubb.
Jordgubbarna var smaskens. Och så många fler i Willys paketet än Kellogskartongen.
Men å andra sidan måste det nog vara så mycket jordgubbar i för att döva smaken av flingorna.
Fy i mitt helvete vad den smaka.
Prova att äta en nerpissad kartong bit med en bit jordgubb till..
Vem är det som sitter och provsmakar för att sedan låta skiten komma ut på marknaden???




Det är kanske dags för dig att byta arbete och låta smaklökarna få pausa en stund. 
För allvarligt, detta är nåt mina barn aldrig kommer att få äta.
Stackars ungar som tvingas leva med detta till frukost för att man inte har "råd"!


När jag googlade för att hitta bilder ramla jag in på Reklamombudsmannens hemsida om vilseledande varor.
Och ja - jag anser oxå att paketen är vilseledande. Hur många gånger har jag inte stått där på Willys och undrat om den rosa paketen med hallon i skulle vara god.
Tack gode gud att jag aldrig köpt den paketen. 
Tänk att behöva äta nerpissad kartong UTAN hallon/jordgubbar!!


Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar