tisdag 29 september 2009

Äntligen färdig

Allt som oftast när jag sitter och läser bloggar finns det en enda sak som stör mig.
Ganska rejält.

Det är den förmåga som finns av att piffa och göra snyggt men glömma att styka duken på bordet.
Många gånger sitter jag och svär för jag blir så irriterad över att man lägger ner så mycket tid på alla objekt, ommöbleringar osv och så finns inte tiden till att stryka duken.

En sak som dock gick upp för mig nu när jag fotade i köket var
- Det beror nog endast på det pirr i magen som man har över att få visa upp sitt senaste fin fina objekt. Man glömmer helt enkelt bort duken.

Det är ju inte den som man tittar på när man står där och är nöjd och lycklig över sitt resultat.
Den försvinner helt enkelt ut minnet när man står där och ler förnöjt.

Den fanns definitivt inte där för mig idag när jag stod och tänkte på hur en så tråkig kökssoffa som min kan bli så otroligt fin med lite spackel, kärlek och framför allt VIT färg.
























För visst blev den snygg!!

Helt klar är den inte.Väntar på att skrivaren skall kopplas in så ska där på en text.
Men vad?
Och vilket språk?

Hjälp mig gärna med förslag.Och fonter.
Har funderingar kring att skriva husets årtal och hus nummer på. Antingen på Franska eller Italienska.
Men tar mer än gärna emot lite tips innan jag bestämmer mig helt.

*Harkel* Ja ni ser ju duken.
Inte hade jag tålamodet att vänta med att fota tills duken var dänkt och struken inte.
Så så här efter mina mindre utbrott som jag haft över alla ostrukna dukar ber jag om ursäkt...

Linda

3 kommentarer:

  1. Så fin den blev! Ser den framför mig med ett grått fårskinn på ;-). Vad du kan skriva ska jag grubbla på... har inget bra på lager. Jag gillar när det står på svenska!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så söt soffa! Jag gillar också svenska uttryck, mest känsla i det tycker jag.
    Skrev själv på en bricka nyligen "I det enkla bor det vackra", den meningen tycker jag om.
    Ha det så bra! Kram

    SvaraRadera
  3. Hoppas det är ok att jag länkar dig från min blogg?

    SvaraRadera