onsdag 16 september 2009

Lyser med min frånvaro

Hemma efter en hektisk dag i Jönköping och halkan.
En underbar dag men trött blir man.

Sen hem till ett hem där man skulle behöva ha ett trollspö och vifta med för att orka.
Inte blir det bättre av att man känner sig dödstrött hela tiden.
Får hoppas att proverna nästa vecka ger en lösning.
Mer om det en annan gång.

Tog min sedvanliga läsa bloggar för en stund sedan och kommer in på Jennys Hem och Harmoni blogg.
Och blev så inspirerad och samtidigt super avundsjuk.
Tvättstugan här hemma lyser lika bra som frånvaron på mina bilder.

Om jag hade haft orken att måla om i tvättstugan, planera hur där ska se ut och vika min tvätt så hade jag varit överlycklig.
Men för tillfället är där mest stök , spindlar och stryktvätt som härjar.

Vissa dagar känner man att man är på väg att bli klar. Njuter och ler. Sen röjer barnen fram som virvelvindar och plötsligt känns det som man inte gjort något sedan man flyttade in.

En sådan dag är det idag.
Däremot njuter jag av tanken på att lägga barn, tända lite ljus och förhoppningsvis få lite kvällsork och städa ordning lite.

Har nu hittat kamerasladden (eller maken har det) så förhoppningsvis orkar jag lägga in lite bilder i dagarna.

Linda

1 kommentar:

  1. Ja vad ska man säga.. Ibland borde man ha mer än ett trollspö för att få ordning och ork! Hoppas du får tillbaka krafter och inspiration!

    Kram, Susanna

    SvaraRadera