lördag 9 april 2011

Nu grönskar det

Försökte ju på mig att odla fröer för ett par månader sedan.
Bytte ut mitt hemmagjorde växthus till ett i plast som kändes lite säkrare.



Nu några veckor senare så har det ploppat upp en massa skott. 
Men så kommer problemet. Hälften av plantorna kommer upp och sedan möglar jorden.
Vad gör jag för fel.
Har aldrig tidigare haft sådana problem innan. Vet inte riktigt vad som gått fel detta året.

Veckan här hemma har varit en riktigt jobbig vecka.
Min plan var att vara hemma och kurera min hand riktigt ordentligt utan några som helst störmoment.
Nu blev alla barnen sjuka och maken fick ju vara hemma och vaba.
På torsdagen blev Milo man riktigt krasslig i sina lungor och hade problem att andas. 
Ringde vc på akutnr och fick komma in.
Lillkillen hade början till lunginflammation och fick medicin.
Hoppa in i bilen och körde hemåt.
Kommer innan för dörren och ska hjälpa Thean upp för trappan.
Hon bestämde sig för att hon skulle inte upp!
Slänger sig på knä medans jag håller henne i handen, och jag känner nåt som knakar till.
Ungen börjar gallskrika (hade jag oxå gjort), vi satte henne i soffan och jag kollar hennes hand.
Den såg helt lealös ut , bara att ringa tillbaka till vc och be om ytterligare en tid.

Väl inne på vc visar det sig att armbågen hoppat ur led.
Tur i oturen känns det som.
Sicken dag!
Först kommer inget och sedan allt.
Men så har det varit i våran familj sedan januari, känns som man bara går och väntar på nästa grej som skall hända.

Nu skall jag njuta av en tyst kväll, barnen sover, Shola är på väg hem för att hämta övernattningsgrejor och maken har nog inte bara blockerat mig på facebook utan hemma oxå ;-)
Han sitter vid sin dator och leker.

Ha en underbar lördagskväll.
Linda 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar