måndag 28 december 2009

Nytt år nya projekt

När julen flög ut flög det in nya ideer i mitt huvud.

I bilen igår förmiddag satt jag och funderade ut hur jag snabbast möjligast skulle kunna måla om väggarna i storarummet.
Rådfrågade maken som egentligen inte hade så himla mycket att komma med förrutom  - varsågod.

När vi kom hem började jag att plocka undan en vägg. Han måla den innan barnen gick och lade sig.
När maken gick till sängs blev 2 väggar till målade och nu på morgonen har jag målat klart.
Väggarna står nu på tork medans barnen och maken tar sig en välförtjänt tupplur.
Jag fick ju sovmorgon idag igen så då kan jag passa på att återställa rummet, ta hand om lite tvätt och lägga upp gardinerna innan dom skall på plats igen.

Nu är rummet som nytt inför det nya året.
Underbart!!

Nu ska det bestämmas mat till nyårsbordet. Inhandlas något fint bordsarrangemang och sen är vi nog klara inför nytt år och nya utmaningar.

♥ Linda

2 kommentarer:

  1. Hej! Ja visst är det kul att fixa men ommöblering är ju inte riktigt lika kul! Idag ska jag och min dotter ut och titta på en ny fondtapet - det är roligt.

    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Oj, det gick ju fort då alltså, att måla. Skönt med lite nytt.:-) Kram

    SvaraRadera