måndag 21 december 2009

Dan före dan före dan

Nu börjar det sakta närma sig jul.
Inte många dagar kvar.
Här hemma däremot är det full fart.
Monster Milton fyller 2 år nu på onsdag och då blir det kalas.
I skrivande stund (nästan) står jag med smörgåstårtsförberedelser och tårtaplaner.
Här skall blåsas ballonger och dukas iordning.
Så mycket som möjligt utan julanknytning.



Bilderna är tagna på det sista julfixandet i våran trappa där även entreé nro 2 är..
Till våren, möjligtvis direkt efter jul nu ska det fixas en gardin dit. Då både ytterdörren och fönstret drar något vansinnigt.


Bokstäverna står på en list också i trappan. Dom har äldsta dottern gjort i träslöjden.
Så roligt när hon gör nåt som hon vet att mamma skulle uppskatta till hemmet.
Vi frågade henne varför vi inte fick något S.

- Det behövs inte , jag vet ju vad jag heter!!

Nu ska jag fortsätta med förberedelserna och middagsmaten.
Ikväll kommer syster yster med barn och stannar ett tag.
 Ska bli jätte mysigt då det är evigheter sedan vi sågs sist.
Om jag inte minns fel var Thea knappt 1 månad och nu blir hon snart 7...

Önskar er alla en underbar jul med god mat, gott sällskap och mycket kärlek.
Kanske lite klappar oxå!

♥ Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar