fredag 7 augusti 2009

Arbetsrum/ Gästrum

Av någon anledning har jag fastnat vid tankarna på Arbetsrummet/Gästrummet.
Ett gemytligt, hemtrevligt, lite flashigt rum där det kan få vara lite mer färg.
Framför mig ser jag en vit bas.

En randig gardin i diverse olika färger,stora kuddar, kritor, blommor, levande ljus, musik.
En tillflyktsort när man behöver lite egen tid eller en samlingsplats för hela familjen när det skall pysslas.

Har suttit och kikat lite på möbler från allas vårat möbelföretag Ikea.









Soffan blir ju till våra övernattande gäster, Men tanken slog mig att även införskaffa en in till Milton och Theas rum. Då kan man sitta i den och läsa godnattsagor, mamma eller pappa kan sova inne hos barnen när dom är ängsliga eller småsjuka.


Jo men jag tror nog att arbetsrummet/gästrummet kommer att få bli i en klass för sig.
Jag ser redan nu hur vi sitter tillsammans och pysslar där inne.

Nu är det inte många dagar kvar tills vi kommer in.
Tyvärr dröjer det nog ett tag innan arbetsrummet är klar.
Men drömmen om det finns kvar!

Linda

1 kommentar:

  1. Kul att du planerar ert gästrum, jag håller med på att fixar vårt.
    Vårt rum är så litet så det får inte plats en bäddsoffa utan vi får lägga in en madrass vid behov.

    Kram

    SvaraRadera